Klachten

Als tuina therapeut kijk ik naar de totale (energie) balans van het lichaam. Iedere klacht en ieder lichaam is anders. Een behandeling wordt dan ook altijd volledig aangepast op wat uw lichaam nodig heeft.

Klachten

Wat is er mis?

Pijnklachten

Tuina kan bij diverse vormen van acute en/of chronische pijn toegepast worden. Tuina werkt diep door in al je weefsels, spieren en botten, en heeft een ontstekingsremmende en pijnstillende werking.

Hoofdpijn - migraine

De klachten kunnen variëren van een zeurende pijn van een paar uur tot een migraineaanval van enkele dagen.  De zeurende pijn kan dan leiden tot vermoeidheid, prikkelbaarheid en moeilijk concentreren.

Fibromyalgie

Fibromyalgie is een heel vervelende en ernstige aandoening. Mensen met fibromyalgie kunnen last hebben van diverse, uiteenlopende klachten.

Stress, Burn-out

Stress is een reactie of een vecht-vlucht-bevries reactie die je ervaart als je in het nauw gedreven wordt. Dit kan zowel bij fysiek als psychisch gevaar. Op dat moment gaat je lichaam in 'overlevingsmodus'.

Trauma - angst - verdriet

Je hebt herinneringen aan de traumatische gebeurtenis die steeds terugkeren. Niet in de buurt willen zijn van plekken, mensen of dingen die je aan de traumatische gebeurtenis herinneren.

Alle vormen verslavingen

Het NADA- protocol is een specifieke vorm van acupunctuur in het oor. Het helpt in het minderen van de symptomen gedurende de periode van detoxificatie, is preventief tegen het hervallen, zorgt voor ondersteuning op lange termijn.

Stoppen met roken

Ooracupunctuur wordt steeds vaker ingezet bij stoppen met roken. Bij de TCG staat de wisselwerking tussen het geestelijke en lichamelijke immers centraal.

Kinderklachten

Baby ’ s, peuters, kleuters, maar ook wat oudere kinderen en pubers, reageren vaak opvallend goed en snel op een tuinabehandeling.