Therapeutische gezondheidsmassage

Een gezondheidsmassage geeft een wonderbaarlijk effect op het zenuwstelsel en afweersysteem. Een moment voor jezelf, even tot rust komen, je lichaam een boost geven, pijnklachten verlichten, meer energie.

Wat is Therapeutische gezondheidsmassage?

Pijnklachten komen voor in alle soorten en maten. Pijn kan stekend en scherp zijn maar ook zeurend en dof. Pijn kan het ene moment licht voelbaar zijn en het andere moment spontaan zeer aanwezig. Pijn kan zich op één plek manifesteren, maar ook verspringen. Volgens de Chinese geneeskunde is pijn gerelateerd aan het niet vrij kunnen stromen van energie, bloed en vloeistoffen in de meridianen.

Pijn ontstaat als de doorstroming geblokkeerd word door, blessure of andere trauma’ s, ontstaat er pijn. Geestelijke spanningen en onrust kunnen eveneens zorgen voor pijn, aangezien deze leiden tot spanningen en blokkades in het lichaam.

Een therapeutische gezondheidsmassage gaat allerlei ongemakken en lichaamsklachten verminderen. Hierbij worden de meridianen (energiebanen) en de energetische punten (acupunctuurpunten) gestimuleerd waardoor blokkades in beweging worden gezet en de energie weer beter gaat stromen.

Een gezondheidsmassage geeft een wonderbaarlijk effect op het zenuwstelsel en afweersysteem, het bevordert de circulatie, het ontspant de pezen en ook de ontstekingsremmende en pijnstillende werking zijn erkend. Het losmaken van de spieren en de zenuwen laten ontspannen heeft ook een heilzame werking bij mensen die lijden aan stress of die constant onder grote druk staan. Verklevingen en gewrichten worden losgemaakt.

Dit gebeurt door middel van specifieke handgrepen ter hoogte van de aangedane zones of acupunctuurpunten.

Door de acupunctuurpunten te behandelen in de meridiaan wordt de energie in beweging gezet en kan deze zo nodig versterkt of afgeremd worden om het lichaam weer in een energetisch evenwicht te brengen.